26.12.13

ALFRED HITCHCOCK PRZEDSTAWIA ...

Święta bez odrobiny suspensu to nie święta. Ta szokująca konkluzja nasunęła mi się niespodziewanie właśnie dziś, gdy po powrocie z długiego spaceru usiadłam i zjadłam ostatnie kruche ciasteczko własnej produkcji.
PSYCHOZA. Pierwsze objawy pojawiają się jakiś miesiąc przed Bożym Narodzeniem, choć u niektórych mogą już wcześniej. Jako organizator świątecznego rodzinnego spotkania, a tym samym osoba odpowiedzialna za zakwaterowanie, częściowy catering oraz atrakcje towarzyszące, należałam do grupy szczególnie narażonej na obsesję planowania, gorączkę zakupów i manię kuchennych przygotowań. Nie byłam jedyna, o nie! Widziałam tych, co z obłędem w oczach masowo grasowali w galeriach handlowych oraz tych, co tak jak ja piekli te swoje przerażająco pyszne ciasteczka, lukrowane babeczki i czekoladowe serniki.
SZAŁ. Stan charakterystyczny dla dwóch ostatnich dni przed Wigilią. Teraz, wiem, dlaczego każdy życzy sobie wtedy "Spokojnych świąt".
INTRYGA RODZINNA. Proszę zauważyć, że filmy "Psychoza", "Szał" i "Intryga rodzinna" zostały nakręcone w takiej właśnie kolejności i podejrzewam, że nie przez przypadek ... Intryga rodzinna rozgrywa się zazwyczaj przy wigilijnym stole, a że podsyca ją jeszcze niewygasły przedświąteczny szał, to może obfitować w szereg dramatycznych zwrotów akcji. W naszym przypadku zwrot akcji nastąpił jeszcze przed Wigilią i wyniósł 180 stopni, w wyniku czego musieliśmy na ostatnią chwilę pakować do walizki całe świąteczne menu i przenosić się ekspresowo jakieś 150 km dalej. Pierwsza gwiazdka zastała nas na autostradzie A4. 
PTAKI. Od ptaków powinnam zacząć, bo to one zainspirowały mnie do napisania tego posta. Akcja dzieje się podczas dzisiejszego spaceru, w rolach głównych występują: J oraz ptaki dwóch gatunków. Ja po drugiej stronie obiektywu bawię się w Hitchcocka :)





4 komentarze:

  1. Mam nadzieje , ze Świeta dobrze spedziliscie
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza nagła zmiana miejsca wszystko było ok :)) Pozdrawiam poswiatecznie :)

      Usuń
  2. Spokojnych...to slowo klucz..;) niestety nie zawsze sie udaje..:) Witam poswiatecznie :)

    OdpowiedzUsuń